The Art of War Daily

Board index Турниры | Tournaments The Art of War strategy Group Discussia

Moderators: Kuss, oOIYvYIOo

  • 2

#1by Cao Cao » 12.12.2013, 02:36

The Art of War Daily

Image

Hello everyone , this thread will be posting some interesting news about strategy games and all things which connect with strategy
Image


Veni Vidi Vici
兵者,詭道也。故能而示之不能,用而示之不用,近而示之遠,遠而示之近。

_______________$$$$$$____________孫子曰:兵者,國之大事,死生之地,存亡之道,不可不察也。
__________$$$$$_$$$$$$____$______
$$$$__________$$$$$$$$$_$$$$$____ 是故百戰百勝,非善之善也﹔不戰而屈人之兵,善之善者也。
$$$$$$_____$$$$$$$$$$$$$$__$$$___
__$$$$$$____$$$$$$$$$$$$$__$$$___ 故上兵伐謀,其次伐交,其次伐兵,其下攻城。攻城之法為不得已。
_____$$$$$__$$$$$$$$$$$_$$__$$___
_______$$$$$$$$$$$$$$$$__$$__$___ 故知勝有五:知可以戰與不可以戰者勝。
_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$______
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$$_____ 凡治眾如治寡,分數是也。
_$$$$______$$$$$$$$$$______$_____
____________$$$$$$$$$$____$$_____ 是故始如處女,敵人開戶,後如脫兔,敵不及拒。
___________$$$$$$$$$$$$$$$$______
__________$$$$$$$$$$$$$$_________ 不可勝在己,可勝在敵。
_________$$$$$$$$$$$$$$$$________
________$$$$$$$___$$$$$$$$$______ 兵士甚陷則不懼,無所往則固,深入則拘,不得已則鬥。
________$$$$$$_______$$$$$$$_____
___$$$_$$$$$____________$$$$_____ 必索敵人之間來間我者,因而利之,導而舍之,故反間可得而用也。
__$$$$$$$$$_________$$$$$$$$_____QQ : 2257417221 , QQ Art of War 孙子兵法 group 193674387
___$$$$$$$_________$$$$$$$$$_____ Napoleon's Accout : http://steamcommunity.com/id/Cao777



Gallery of Glory

Hidden text
1st place - Cao Cao

Image

Golden Dragon of Shogun

2nd Aragami Tourney



Image

3rd Aragami Tourney



1st place - Cao Cao

Image

Golden Dragon of Emperor

1st The Last of Samurai Tourney



1st place - Cao Cao

Image

2nd The Last of Samurai Tourney



1st place - Cao Cao

Image

1st Kremlin Tourney



Gallery of Achievements

Hidden text
Golden Dragon of Japan

Image

receives the one who attains the most points for all competition of one tournament

Cao Cao - 12 victories


Chess of Sun Tzu

Image

receives one who holds the record for the the quickest victory

Cao Cao - 4 turns
Cao Cao
Topic author, Art of War
Avatar
Medals: 1
Золотой венок 5 (1)
Reputation: 265
Posts: 2661
With us: 5 years 2 months

  • 3

#2by Cao Cao » 12.12.2013, 02:40

Форум разработчиков http://ru.blitzkrieg.com/forum/forum.php запишись на бэта тест

Hidden text
phpBB [media]
Image


Veni Vidi Vici
兵者,詭道也。故能而示之不能,用而示之不用,近而示之遠,遠而示之近。

_______________$$$$$$____________孫子曰:兵者,國之大事,死生之地,存亡之道,不可不察也。
__________$$$$$_$$$$$$____$______
$$$$__________$$$$$$$$$_$$$$$____ 是故百戰百勝,非善之善也﹔不戰而屈人之兵,善之善者也。
$$$$$$_____$$$$$$$$$$$$$$__$$$___
__$$$$$$____$$$$$$$$$$$$$__$$$___ 故上兵伐謀,其次伐交,其次伐兵,其下攻城。攻城之法為不得已。
_____$$$$$__$$$$$$$$$$$_$$__$$___
_______$$$$$$$$$$$$$$$$__$$__$___ 故知勝有五:知可以戰與不可以戰者勝。
_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$______
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$$_____ 凡治眾如治寡,分數是也。
_$$$$______$$$$$$$$$$______$_____
____________$$$$$$$$$$____$$_____ 是故始如處女,敵人開戶,後如脫兔,敵不及拒。
___________$$$$$$$$$$$$$$$$______
__________$$$$$$$$$$$$$$_________ 不可勝在己,可勝在敵。
_________$$$$$$$$$$$$$$$$________
________$$$$$$$___$$$$$$$$$______ 兵士甚陷則不懼,無所往則固,深入則拘,不得已則鬥。
________$$$$$$_______$$$$$$$_____
___$$$_$$$$$____________$$$$_____ 必索敵人之間來間我者,因而利之,導而舍之,故反間可得而用也。
__$$$$$$$$$_________$$$$$$$$_____QQ : 2257417221 , QQ Art of War 孙子兵法 group 193674387
___$$$$$$$_________$$$$$$$$$_____ Napoleon's Accout : http://steamcommunity.com/id/Cao777



Gallery of Glory

Hidden text
1st place - Cao Cao

Image

Golden Dragon of Shogun

2nd Aragami Tourney



Image

3rd Aragami Tourney



1st place - Cao Cao

Image

Golden Dragon of Emperor

1st The Last of Samurai Tourney



1st place - Cao Cao

Image

2nd The Last of Samurai Tourney



1st place - Cao Cao

Image

1st Kremlin Tourney



Gallery of Achievements

Hidden text
Golden Dragon of Japan

Image

receives the one who attains the most points for all competition of one tournament

Cao Cao - 12 victories


Chess of Sun Tzu

Image

receives one who holds the record for the the quickest victory

Cao Cao - 4 turns
Cao Cao
Topic author, Art of War
Avatar
Medals: 1
Золотой венок 5 (1)
Reputation: 265
Posts: 2661
With us: 5 years 2 months

  • 1

#3by Cao Cao » 12.12.2013, 17:12

Snake is back !!!


форум разработчиков http://metalgearsolid.com/landing/
Hidden text
phpBB [media]

Кто не играл в Metal Gear, тот не видел одной из самой лучшей игры этого жанра . Без сомнения ни олна игра не может похвастаться настолько детализированым и интересным миром . В 2014 году ожидается выход новой части сериии ,где будит дбавлен открытый мир . Точная дата релиза еще не определена , но можно быть точно увереным ,что игра будит сделана на все сто процентов , так как Hideo Kojima еще ни разу не выпускал на рынок сырой продукт , чему следовалобы поучится другим разработчикам .

Trailer
Hidden text
phpBB [media]
Image


Veni Vidi Vici
兵者,詭道也。故能而示之不能,用而示之不用,近而示之遠,遠而示之近。

_______________$$$$$$____________孫子曰:兵者,國之大事,死生之地,存亡之道,不可不察也。
__________$$$$$_$$$$$$____$______
$$$$__________$$$$$$$$$_$$$$$____ 是故百戰百勝,非善之善也﹔不戰而屈人之兵,善之善者也。
$$$$$$_____$$$$$$$$$$$$$$__$$$___
__$$$$$$____$$$$$$$$$$$$$__$$$___ 故上兵伐謀,其次伐交,其次伐兵,其下攻城。攻城之法為不得已。
_____$$$$$__$$$$$$$$$$$_$$__$$___
_______$$$$$$$$$$$$$$$$__$$__$___ 故知勝有五:知可以戰與不可以戰者勝。
_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$______
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$$_____ 凡治眾如治寡,分數是也。
_$$$$______$$$$$$$$$$______$_____
____________$$$$$$$$$$____$$_____ 是故始如處女,敵人開戶,後如脫兔,敵不及拒。
___________$$$$$$$$$$$$$$$$______
__________$$$$$$$$$$$$$$_________ 不可勝在己,可勝在敵。
_________$$$$$$$$$$$$$$$$________
________$$$$$$$___$$$$$$$$$______ 兵士甚陷則不懼,無所往則固,深入則拘,不得已則鬥。
________$$$$$$_______$$$$$$$_____
___$$$_$$$$$____________$$$$_____ 必索敵人之間來間我者,因而利之,導而舍之,故反間可得而用也。
__$$$$$$$$$_________$$$$$$$$_____QQ : 2257417221 , QQ Art of War 孙子兵法 group 193674387
___$$$$$$$_________$$$$$$$$$_____ Napoleon's Accout : http://steamcommunity.com/id/Cao777



Gallery of Glory

Hidden text
1st place - Cao Cao

Image

Golden Dragon of Shogun

2nd Aragami Tourney



Image

3rd Aragami Tourney



1st place - Cao Cao

Image

Golden Dragon of Emperor

1st The Last of Samurai Tourney



1st place - Cao Cao

Image

2nd The Last of Samurai Tourney



1st place - Cao Cao

Image

1st Kremlin Tourney



Gallery of Achievements

Hidden text
Golden Dragon of Japan

Image

receives the one who attains the most points for all competition of one tournament

Cao Cao - 12 victories


Chess of Sun Tzu

Image

receives one who holds the record for the the quickest victory

Cao Cao - 4 turns
Cao Cao
Topic author, Art of War
Avatar
Medals: 1
Золотой венок 5 (1)
Reputation: 265
Posts: 2661
With us: 5 years 2 months

  • 1

#4by Cao Cao » 12.12.2013, 21:15

Желающее принять участие в тактическом турнире по риму 2 который организуется в китае , пишите в личку помуго зарегистрироваться . дата начала турнира 2014.01 .16

Eveybody who want take part in the tactical Rome 2 tournament which organize by China total war community ,send me PM , i help with registration
http://tieba.baidu.com/p/2754056201
Image


Veni Vidi Vici
兵者,詭道也。故能而示之不能,用而示之不用,近而示之遠,遠而示之近。

_______________$$$$$$____________孫子曰:兵者,國之大事,死生之地,存亡之道,不可不察也。
__________$$$$$_$$$$$$____$______
$$$$__________$$$$$$$$$_$$$$$____ 是故百戰百勝,非善之善也﹔不戰而屈人之兵,善之善者也。
$$$$$$_____$$$$$$$$$$$$$$__$$$___
__$$$$$$____$$$$$$$$$$$$$__$$$___ 故上兵伐謀,其次伐交,其次伐兵,其下攻城。攻城之法為不得已。
_____$$$$$__$$$$$$$$$$$_$$__$$___
_______$$$$$$$$$$$$$$$$__$$__$___ 故知勝有五:知可以戰與不可以戰者勝。
_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$______
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$$_____ 凡治眾如治寡,分數是也。
_$$$$______$$$$$$$$$$______$_____
____________$$$$$$$$$$____$$_____ 是故始如處女,敵人開戶,後如脫兔,敵不及拒。
___________$$$$$$$$$$$$$$$$______
__________$$$$$$$$$$$$$$_________ 不可勝在己,可勝在敵。
_________$$$$$$$$$$$$$$$$________
________$$$$$$$___$$$$$$$$$______ 兵士甚陷則不懼,無所往則固,深入則拘,不得已則鬥。
________$$$$$$_______$$$$$$$_____
___$$$_$$$$$____________$$$$_____ 必索敵人之間來間我者,因而利之,導而舍之,故反間可得而用也。
__$$$$$$$$$_________$$$$$$$$_____QQ : 2257417221 , QQ Art of War 孙子兵法 group 193674387
___$$$$$$$_________$$$$$$$$$_____ Napoleon's Accout : http://steamcommunity.com/id/Cao777



Gallery of Glory

Hidden text
1st place - Cao Cao

Image

Golden Dragon of Shogun

2nd Aragami Tourney



Image

3rd Aragami Tourney



1st place - Cao Cao

Image

Golden Dragon of Emperor

1st The Last of Samurai Tourney



1st place - Cao Cao

Image

2nd The Last of Samurai Tourney



1st place - Cao Cao

Image

1st Kremlin Tourney



Gallery of Achievements

Hidden text
Golden Dragon of Japan

Image

receives the one who attains the most points for all competition of one tournament

Cao Cao - 12 victories


Chess of Sun Tzu

Image

receives one who holds the record for the the quickest victory

Cao Cao - 4 turns
Cao Cao
Topic author, Art of War
Avatar
Medals: 1
Золотой венок 5 (1)
Reputation: 265
Posts: 2661
With us: 5 years 2 months

#5by Cao Cao » 26.02.2014, 02:27

so buy or not this game ? :help:

phpBB [media]
Image


Veni Vidi Vici
兵者,詭道也。故能而示之不能,用而示之不用,近而示之遠,遠而示之近。

_______________$$$$$$____________孫子曰:兵者,國之大事,死生之地,存亡之道,不可不察也。
__________$$$$$_$$$$$$____$______
$$$$__________$$$$$$$$$_$$$$$____ 是故百戰百勝,非善之善也﹔不戰而屈人之兵,善之善者也。
$$$$$$_____$$$$$$$$$$$$$$__$$$___
__$$$$$$____$$$$$$$$$$$$$__$$$___ 故上兵伐謀,其次伐交,其次伐兵,其下攻城。攻城之法為不得已。
_____$$$$$__$$$$$$$$$$$_$$__$$___
_______$$$$$$$$$$$$$$$$__$$__$___ 故知勝有五:知可以戰與不可以戰者勝。
_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$______
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$$_____ 凡治眾如治寡,分數是也。
_$$$$______$$$$$$$$$$______$_____
____________$$$$$$$$$$____$$_____ 是故始如處女,敵人開戶,後如脫兔,敵不及拒。
___________$$$$$$$$$$$$$$$$______
__________$$$$$$$$$$$$$$_________ 不可勝在己,可勝在敵。
_________$$$$$$$$$$$$$$$$________
________$$$$$$$___$$$$$$$$$______ 兵士甚陷則不懼,無所往則固,深入則拘,不得已則鬥。
________$$$$$$_______$$$$$$$_____
___$$$_$$$$$____________$$$$_____ 必索敵人之間來間我者,因而利之,導而舍之,故反間可得而用也。
__$$$$$$$$$_________$$$$$$$$_____QQ : 2257417221 , QQ Art of War 孙子兵法 group 193674387
___$$$$$$$_________$$$$$$$$$_____ Napoleon's Accout : http://steamcommunity.com/id/Cao777



Gallery of Glory

Hidden text
1st place - Cao Cao

Image

Golden Dragon of Shogun

2nd Aragami Tourney



Image

3rd Aragami Tourney



1st place - Cao Cao

Image

Golden Dragon of Emperor

1st The Last of Samurai Tourney



1st place - Cao Cao

Image

2nd The Last of Samurai Tourney



1st place - Cao Cao

Image

1st Kremlin Tourney



Gallery of Achievements

Hidden text
Golden Dragon of Japan

Image

receives the one who attains the most points for all competition of one tournament

Cao Cao - 12 victories


Chess of Sun Tzu

Image

receives one who holds the record for the the quickest victory

Cao Cao - 4 turns
Cao Cao
Topic author, Art of War
Avatar
Medals: 1
Золотой венок 5 (1)
Reputation: 265
Posts: 2661
With us: 5 years 2 months

#6by Cao Cao » 27.02.2014, 18:19

Unit Spotlight: Stealth Units
phpBB [media]
Image


Veni Vidi Vici
兵者,詭道也。故能而示之不能,用而示之不用,近而示之遠,遠而示之近。

_______________$$$$$$____________孫子曰:兵者,國之大事,死生之地,存亡之道,不可不察也。
__________$$$$$_$$$$$$____$______
$$$$__________$$$$$$$$$_$$$$$____ 是故百戰百勝,非善之善也﹔不戰而屈人之兵,善之善者也。
$$$$$$_____$$$$$$$$$$$$$$__$$$___
__$$$$$$____$$$$$$$$$$$$$__$$$___ 故上兵伐謀,其次伐交,其次伐兵,其下攻城。攻城之法為不得已。
_____$$$$$__$$$$$$$$$$$_$$__$$___
_______$$$$$$$$$$$$$$$$__$$__$___ 故知勝有五:知可以戰與不可以戰者勝。
_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$______
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$$_____ 凡治眾如治寡,分數是也。
_$$$$______$$$$$$$$$$______$_____
____________$$$$$$$$$$____$$_____ 是故始如處女,敵人開戶,後如脫兔,敵不及拒。
___________$$$$$$$$$$$$$$$$______
__________$$$$$$$$$$$$$$_________ 不可勝在己,可勝在敵。
_________$$$$$$$$$$$$$$$$________
________$$$$$$$___$$$$$$$$$______ 兵士甚陷則不懼,無所往則固,深入則拘,不得已則鬥。
________$$$$$$_______$$$$$$$_____
___$$$_$$$$$____________$$$$_____ 必索敵人之間來間我者,因而利之,導而舍之,故反間可得而用也。
__$$$$$$$$$_________$$$$$$$$_____QQ : 2257417221 , QQ Art of War 孙子兵法 group 193674387
___$$$$$$$_________$$$$$$$$$_____ Napoleon's Accout : http://steamcommunity.com/id/Cao777



Gallery of Glory

Hidden text
1st place - Cao Cao

Image

Golden Dragon of Shogun

2nd Aragami Tourney



Image

3rd Aragami Tourney



1st place - Cao Cao

Image

Golden Dragon of Emperor

1st The Last of Samurai Tourney



1st place - Cao Cao

Image

2nd The Last of Samurai Tourney



1st place - Cao Cao

Image

1st Kremlin Tourney



Gallery of Achievements

Hidden text
Golden Dragon of Japan

Image

receives the one who attains the most points for all competition of one tournament

Cao Cao - 12 victories


Chess of Sun Tzu

Image

receives one who holds the record for the the quickest victory

Cao Cao - 4 turns
Cao Cao
Topic author, Art of War
Avatar
Medals: 1
Золотой венок 5 (1)
Reputation: 265
Posts: 2661
With us: 5 years 2 months

#7by Cao Cao » 29.04.2014, 11:39

Released new Crusader king 2 patch 2.1.4 :

MAJOR
- Fixed broken MP from v2.1.2, for real

MINOR
- Save games now written to virtual memory before writing them physically to improve stability.
- Some trait cost fixes, all trait costs lowered.
- Can no longer press the create Hungary button multiple times.
- Fixed a bug where spouses were no longer allies.
- Fixed a bug where you could assimilate into revolt titles.
- Fixed a bug where revolting as a patrician could give you the wrong government type.
- Indian holy orders can now fight other indian religions.

INTERFACE
- Updated heir description for piety name in dynasty view.
- Updated interaction description for piety name in interaction view.
- Can no longer press the red skulls of people killed by rabble.
- Bug Fix where realm view used to show demesne incomes instead of tax incomes.
- Fixed a bug where marriage notification showed that a character was marrying himself.
- Title and CB selection in diplomatic interactions now gets sorted by CB type and title name.
- Added icons for the Order of Addai.

MODDING
- spawn_unit matchmul no longer counts in event spawned and mercenery units.
- Added hostile_within_group flag for religion groups which decides if holy orders will fight other religions within the same group.
Image


Veni Vidi Vici
兵者,詭道也。故能而示之不能,用而示之不用,近而示之遠,遠而示之近。

_______________$$$$$$____________孫子曰:兵者,國之大事,死生之地,存亡之道,不可不察也。
__________$$$$$_$$$$$$____$______
$$$$__________$$$$$$$$$_$$$$$____ 是故百戰百勝,非善之善也﹔不戰而屈人之兵,善之善者也。
$$$$$$_____$$$$$$$$$$$$$$__$$$___
__$$$$$$____$$$$$$$$$$$$$__$$$___ 故上兵伐謀,其次伐交,其次伐兵,其下攻城。攻城之法為不得已。
_____$$$$$__$$$$$$$$$$$_$$__$$___
_______$$$$$$$$$$$$$$$$__$$__$___ 故知勝有五:知可以戰與不可以戰者勝。
_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$______
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$$_____ 凡治眾如治寡,分數是也。
_$$$$______$$$$$$$$$$______$_____
____________$$$$$$$$$$____$$_____ 是故始如處女,敵人開戶,後如脫兔,敵不及拒。
___________$$$$$$$$$$$$$$$$______
__________$$$$$$$$$$$$$$_________ 不可勝在己,可勝在敵。
_________$$$$$$$$$$$$$$$$________
________$$$$$$$___$$$$$$$$$______ 兵士甚陷則不懼,無所往則固,深入則拘,不得已則鬥。
________$$$$$$_______$$$$$$$_____
___$$$_$$$$$____________$$$$_____ 必索敵人之間來間我者,因而利之,導而舍之,故反間可得而用也。
__$$$$$$$$$_________$$$$$$$$_____QQ : 2257417221 , QQ Art of War 孙子兵法 group 193674387
___$$$$$$$_________$$$$$$$$$_____ Napoleon's Accout : http://steamcommunity.com/id/Cao777



Gallery of Glory

Hidden text
1st place - Cao Cao

Image

Golden Dragon of Shogun

2nd Aragami Tourney



Image

3rd Aragami Tourney



1st place - Cao Cao

Image

Golden Dragon of Emperor

1st The Last of Samurai Tourney



1st place - Cao Cao

Image

2nd The Last of Samurai Tourney



1st place - Cao Cao

Image

1st Kremlin Tourney



Gallery of Achievements

Hidden text
Golden Dragon of Japan

Image

receives the one who attains the most points for all competition of one tournament

Cao Cao - 12 victories


Chess of Sun Tzu

Image

receives one who holds the record for the the quickest victory

Cao Cao - 4 turns
Cao Cao
Topic author, Art of War
Avatar
Medals: 1
Золотой венок 5 (1)
Reputation: 265
Posts: 2661
With us: 5 years 2 months

#8by Cao Cao » 19.05.2014, 05:07

Rome 2 Patch 12

ENG
Hidden text
Technical and performance improvements:

Global

Fix for squares appearing on certain areas of battle and campaign terrain when using NVIDIA SLI configs.

Battle

Fix for UI-related crash in battle
Fixed replay de-sync for siege battles initiated from the frontend (e.g. custom or multiplayer, not campaign battles).
Fixed a multiplayer battle spectator crash, which occurred when a defending AI general was killed.

Campaign

Reduced lag during AI turns in Multiplayer Campaign mode.
Modding

Script restricted units can no longer be gained via technology upgrades. Removing a script restriction on a unit when the player has already researched a technology which would have allowed that unit to be upgraded will now allow the upgrade at the point the restriction is lifted.
Battle AI improvements:

Fixed several battle AI issues in naval settlement assaults which caused disembarked units to go idle and not join the battle.
Fix for a Battle AI bug where units could not find a path to a wall-breach, if a gate was captured before entering city.
Various battle-map improvements to help the Battle AI use siege equipment more effectively.
Fixed bug which caused the battle AI not to recognise breaches in some wall corner pieces.
Improved Battle AI phalanx unit behaviour (ensuring pike units use their phalanx abilities when bracing).
Battle AI no longer issues orders to units when they should be skirmishing.
Improved the battle AI’s spatial reasoning in naval settlement assaults. This applies to reinforcing or disembarked naval forces, when selecting positions from which to assault the settlement.
Code fix to ensure that the battle AI doesn't try use its artillery to attack buildings that are outside of the main settlement.


Campaign AI improvements

Campaign AI is now less likely to maintain long blockades without assaulting.
Campaign AI is now less likely to move armies into proximity with superior enemy forces.


General battle improvements

Improvements to certain units in unit groups who would fail to pathfind effectively when ordered to attack units in different areas (in very specific/rare cases on the battlefield).
Various siege tower climbing fixes.
Flaming and whilsting projectiles have been removed from elephant units.
Fix for a bug where cavalry archers occasionally did not fire, despite being in range and showing the firing icon on their unit card.
Cosmetic improvements to The Oracle of Amun Re.
Shield types for Germanic Spear Levy and Spear Brothers have been corrected.
The correct factions now have access to mountable artillery in Custom Battles.
Improvements to siege vehicles to ensure men on the tower getting knocked into the air does not cause wall-docking to fail.
Unit parts (armour, tunics etc) updated to offer greater unit variety.
Various improvements to men climbing siege towers and ladders. Soldiers now climb towers more effectively without milling at the bottom.
Siege engines will no longer get stuck on trees on the battlefield.
Player-controlled ambushing armies can now use deployables in ambush battles.
Naval units no longer attempt to reinforce ambush battles.
Fixed a bug which prevented armies of only one unit from being able to hide on the battlefield.
Fixed an area in the large Persian port where ships were not disembarking correctly.
Increased the number of unobstructed walls in the medium and large Rome siege battle-maps.
Fixed several cases where multiplayer battles could take place on very steep hills or mountains.
Several battle map improvements to beach landings, improved terrain heights and collision with some battlefield props.
Added new helmet variations and new Germanic tunics to Campaign Generals.
Added new Eastern Horse and Hellenic Heavy Horse variants.
Trees and units no longer clip through the ground near the Statue of Zeus at Olympia wonder on the battlefield.
Altered ship-sorting priority when disembarking, in order to reduce shuffling around.
An alternative bear pelt has been applied to Germanic Berserkers who don't wear helmets under their pelts, so the top of the hairline is no longer visible.
Improved reforming (including Pike units) on the battlefield, to reduce units crossing over each other as they reform.

General Campaign improvements

The cost to hire a new general is now higher if you already have sufficient generals to lead your maximum army and navy caps.
Fixed an exploit which allowed you to transfer units from an army that couldn't move into another army, and therefore move them further.
Newly formed armies now start with no action points and are unable to switch to the forced march stance until the following turn.
Roman armies no longer feature Etruscan names.
Greek ‘Classical Heritage’ faction trait now works correctly.
Buildings at the beginning of Caesar in Gaul, Hannibal at the Gates and Grand Campaign have been corrected.
Beasts of War DLC: Sobek Cultist units can now be recruited in regions containing minor settlements.
The Ares Spear experience bonus is now being applied correctly to minor temples.
A number of battle maps no longer feature snow during Spring, Summer and Autumn.
Fixed an issue where an ambushing army would move at the start of the turn. Please note: Sometimes an ambushing army will move when it is discovered or you discover an agent or army that is standing on top of it. This is expected behaviour.
When a general’s unit is the only unit in a reinforcing army, and the general dies but the unit does not, The general will now die on the campaign map.
Raiding will no longer cause negative happiness.
Technology requirements for military ports have been altered. Tier II military ports either have no tech requirements, or the same requirements as other tier II ports.
Corrected local traditions for Iberian regions in Grand Campaign to be Iberian instead of Celtic.
Reduced the Siege Holdout Time Effect conferred by siege tower technologies.
Political promotion positions for Syracuse, Arevaci and Lusitani factions have been corrected.
Forming a confederation no longer causes rebel armies in regions owned by the confederating factions to be absorbed into the confederation.
Fixed some terrain issues on the Hannibal at the Gates map.
New Germanic trousers and tunics added.


Usability Improvements

Battle

Fixed a rare bug where fire sound-effects would play after a battle had finished, and could be heard over the victory menu.

Campaign

Reduce Slaves effect now displays the correct icon.
Retreat button is no longer enabled on the pre-battle siege screen when forces are unable to retreat.
Some typographical fixes in Incidents and Dilemmas.
Tweaks to Egyptian and Carthaginian siege technology to more closely match the unlock order of normal Greek technologies.
Fixed a situation where all new Carthaginian general or agent recruits had the surname "Gisco".
Fix for some instances where a skull would appear on a unit card despite that unit not being dead on the post battle screen.
Various improvements to battle-unit banner icons.
Arevaci, Lusitani and Syracuse civil-war factions minimap and unit card colours have been corrected.
Roman siege buildings are now unlocked by technologies in the correct order in Grand Campaign.

General

The exclamation mark symbol on the Twitch.TV button will now appear only when the player has not accepted the Twitch.TV End User Licence Agreement (EULA). It will no longer show when the EULA has been accepted but the player is not signed into their Twitch.TV account.
Added a warning when loading replays from an older game version, to inform the player that results may be inconsistent when viewed in the version they are now playing.
If the Twitch End User Licence Agreement (EULA) has previously been declined, it will no longer be displayed every time the game is launched. If the Twitch button is pressed when the EULA has previously been declined, the EULA will then be shown. If the Twitch button is pressed and the player is not signed in to their Twitch account, they will be taken to the options menu to sign in.
Twitch streams will now be paused when the Steam overlay is active.
The Twitch button will no longer display during Historical Battle frontend intros.


Balancing Changes

Campaign

Reduced starting money of all minor factions in the Grand Campaign.
Unit-balancing changes based on community feedback. Axe Warriors and Naked Warriors have also been added to the Boii unit roster.
Reduced all technology-conferred ammo bonuses from 50% to 25%.
Reduced General’s logistics-conferred ammo bonuses from 25% and 50% to 10% and 25%.
Hidden income bonus for African and Arabian factions removed.
Reduced the amount of money that the Etruscan league start the campaign with.
Added two extra Hastati units to Rome at the start of their campaign.
The Ibossim region now belongs to Carthage at the start of the campaign.
Unit-balancing changes. Axe Warriors and Naked Warriors have also been added to the Boii unit roster.
Battle

Reduced the Carthage faction-trait ‘Mercenary Upkeep Cost Reduction’ to prevent over-stacking of the effect.
Painted Ones and ambusher units have been given faster movement speed and more hit points.
Fierce Swords morale has been changed to 60.
Lusitani Spears and Lusitani Guerillas units’ building-branches have been swapped, and Lusitani Guerillas are now available from level 2.
Axe Warriors cost has been increased to 470.
Sword Followers cost has been increased to 760.
Bactrian Noble Horse melee attack and charge bonus have been reduced by 2.
Noble Blood cavalry morale has been increased by 5.
Veteran Spears hit points have reduced by 5.

Assembly Kit

Fixed an Assembly Kit bug which removed Campaign victory conditions from Campaign mods.

RUS
Hidden text
Технические улучшения и улучшения производительности

Общее

Исправлены квадраты, возникавшие на поверхности при использовании конфигов NVIDIA SLI
Битва

Фикс краша в битве, связанного с ИИ
Исправлена десинхронизация повтора осад, запущенного из интерфейса (например, мультиплеерных или кастомных битв, не в кампании).
Исправлен краш в режиме зрителя в мультиплеере, который проявлялся, когда убивали защищающегоя генерала ИИ

Кампания

Уменьшены лаги во время хода ИИ в мультиплеерной кампании.
Улучшения боевого ИИ

Исправлены некоторые ошибки боевого ИИ в морских осадах, из-за которых выгруженный десант бездействовал, а не участвовал в битве.
Фикс бага, когда юниты не могли найти проход сквозь брешь в стене, если ворота были захвачены до их входа в город.
Различные улучшения карт, чтобы помочь ИИ использовать осадное оборудование более эффективно.
Вылечен баг, когда ИИ не видело некоторые бреши на угловых участках стен.
Улучшено использование фаланг ИИ (пикинеры будут использовать фалангу при окружении )
ИИ больше не меняет приказы отрядам, которые находятся в схватке.
Улучшена логика ИИ в использовании пространства в морских осадах. Это выражается в выборе удобного места для выгрузки солдат с кораблей.
Исправлен код, чтобы ИИ не стреляло артиллерией по зданиям вне главного поселения.
Улучшение ИИ кампании

ИИ кампании теперь менее сколнен к долгим осадам без штурма.
ИИ кампании теперь менее склонен к движению вблизи превосходящих армий противника.
Общие улучшения битв

Улучшения некоторых юнитов в группах юнитов, которые не находили пути для атаки на некоторых областях (в очень особых/редких случаях на поле боя).
Улучшения осадного оборудования, чтобы избежать ситуации, когда "пристыковка" к человеку на стене приводила к неудаче пристыковки к стене.
Части юнитов (латы, туники и т.д.) улучшены, чтобы разнообразить внешний вид юнитов
Различные улучшения для людей, карабкающихся по лестницам/башням на стены. Теперь люди используют их более эффективно, а не толпятся внизу.
Осадные орудия больше не застревают в деревьях на поле боя.
Управляемые игроком засадные армии могут быть развернуты в засадном бою.
Морские юниты больше не становятся подкреплениями в засадных битвах
Исправлен баг, из-за которого армии, состоящие из одного юнита, не могли прятаться на поле боя.
Исправлены зоны высадки кораблей в больших персидских портах.
Увеличено количество беспрепятственных стен на картах средних и больших римских городов.
Исправлены ситуации, когда мультиплеерная битва разворачивалась на крутых холмах или горах.
Улучшения некоторых карт с пляжами, улучшены высоты и стыковки некоторых областей.
Добавлено несколько шлемов и туник германским генералам в кампании.
Добавлено несколько вариантов греческих и восточных тяжелых коней.
Деревья и юниты больше не проваливаются сквозь землю на карте с чудом света статуи Зевса в Олимпии.
Исправлен приоритет сортировки кораблей при высадке на берег, чтоб предотвратить их рысканье.
Добавлена альтернативная медвежья шкура для берсеркеров без шлемов, чтобы их волосы не просвечивались сквозь нее.
Различные фиксы карабканья по осадным башням.
Свистящие и горящие стрелы убраны у юнитов на слонах
Фикс бага, когда конные стрелки не стреляли, хотя на карточке был значек об этом.
Косметические улучшения Оракула Амона-Ра
Типы щитов для германских новорбранцев с копьями и братьев копья (надеюсь так они называются?) исправлены
Правильные фракции теперь имеют доступ к монтируемой артиллерии в одиночной битве
Улучшено перестроение юнитов на поле боя (включая пикинеров), чтобы уменьшить их прохождения друг сквозь друга.
Общие улучшения кампании

Некоторые карты больше не заснежены весной, осенью и летом.
Исправлена ошибка, из-за которой армия в засаде могла передвинуться в начале хода. Имейте в виду: Иногда армия в засаде изменяет свое положения, когда ее обнаружили, или если вы обнаружили агента или армию над ней. Это ожидаемое поведение.
Если генерал - единственный юнит в армии-подкреплении, и он умирает на поле боя (но не все телохранители), он умрет и на карте кампании.
Налеты больше не причиняют отрицательное счастье.
Технологические требования для военных портов были изменены. Морской порт II больше не имеет технических требований, или имеет такие же, как и другие порты II уровня.
Изменены местные традиции для иберских регионов в большой кампании, чтобы они были иберскими, а не кельтскими.
Уменьшен эффект на продолжительность осад, который дают технологии осадных башен.
Политическое продвижение Сиракуз, Ареваков и Лузитан было поправлено.
Образование конфедерации не добавляет отряды бунтарей, находящиеся на территории вошедших в конфедерацию племен, в армию созданной конфедерации.
Исправлены некоторые ошибки поверхности на карте Ганнибала у Ворот.
Добавлены новые германские штаны и туники.
Новосформированные армии теперь не имеют очков передвижения и не могут перейти в режим марш-броска до следующего хода
У римских армий больше не этрускские имена
Перк греков "Классическое наследие" теперь работает правильно
Здания в начале Цезаря в Галлии, Ганнибала у Ворот и Главной кампании были исправлены
Юниты из ДЛС "Звери войны" - жрецы Собека теперь могут быть призваны в регионаз с минорными поселениями
Бонус к опыту "Копье Ареса" теперь работает правильно в минорных храмах
Стоимость найма нового генерала теперь выше, если у вас достаточно генералов, чтобы командовать вашим максимумом армий и флотов.
Исправлен эксплойт, когда можно было передать юнитов из армии, котрая не может двигаться, в другую армию, и таким образом передвигаться дальше
Моддинг

Ограниченные скриптами юниты больше не могут быть наняты апгрейдами технологий. Убрав ограничение скриптом для юнита, для которого уже изучена технология, которая позволяла бы его апгрейдить, теперь можно будет его нанимать. (так я понял - прим. пер.)

Улучшение юзабилити

Битва

Исправлен редкий баг, когда звуковой эффект огня проигрывался после завершения битвы и слышался в меню победы.
Кампания

Эффект сокращения рабов теперь отображается правильной иконкой
Кнопка "Отступить" больше недоступна в предбитвенном меню, если отступление невозможно.
Некоторые исправления типографии в происшествиях и Дилеммах
Урезание осадных технологий Карфагена и Египта, чтобы приблизить их к порядку открытия нормальных греческих технологий.
Исправлена ситуация, когда все новые карфагенские генералы и агенты имели фамилию Гискон.
Фикс ситуации, когда череп появлялся на карточке юнита в послебитвенном графике, хотя он не был полностью уничтожен.
Различные улучшения иконок боевых юнитов.
Поправлены цвета фракций-участников гражданской войны Сиракуз, Ареваков и Лузитан.
Римские осадные строения в большой кампании теперь открываются технологиями в правильном порядке.

Общие

Добавлено предупреждение при включении повтора игры, записанной в более старой версии игры, о том, что результаты могут быть несоответствующими, если просматриваются в текущей версии.
Если Лицензионное соглашение пользователя сервисом Twitch было ранее отклонено, оно не будет показано при каждом запуске игры. Если нажать кнопку Twitch, ранее отклонив Соглашение, оно будет показано вновь. Если кнопка Twitch была нажата, но пользователь не вошел в свой аккаунт, он будет перенаправлен на соответствующее окно.
Стрим Twitch будет поставлен на паузу при открытии меню Стима в игре.
Кнопка Twitch не будет более показана при проигрывании вступительных роликов исторических сражений.
Восклицательный знак на кнопке Twitch.TV будет появляться , только если пользователь не принял условий соглашения Twitch.TV. Он больше не будет появляться, если пользователь принял условия, но не вошел в свой аккаунт Twitch.TV.
Изменения баланса

Кампания

Уменьшены все бонусы к амуниции, даваемые технологиями, с 50% до 25%
Уменьшены бонусы генерала на амуницию, связанные с логистикой, с 25% и 50% до 10 и 25% соответственно.
Скрытый бонус к прибыли для африканских и арабских фракций убран.
Уменьшено количество денег, с которым начинает кампанию Этрусская лига.
Добавлены 2 дополнительных юнита Гастатов фракции Римлян на старте кампании
Регион Ибоссим теперь принадлежит Карфагену на старте кампании
Изменения баланса юнитов. Также фракции Бойев добавлены юниты Воины с топорами и Обнаженные воины
Уменьшено количество денег, с которыми начинают Главную кампанию минорные фракции
Изменения баланса, предложенные комьюнити
Битва

Уменьен фракционный эффект Карфагена "Уменьшение цены содержания наемников", чтобы предотвратить нагромождение эффекта.
Разукрашенным и засадным юнитам добавили скорости движения и хит-пойнтов.
Мораль Жестоким мечам изменена до 60
Ветки построек для найма Лузитанских копейщиков и Лузитанских партизан поменялись местами, теперь Лузитанские партизаны доступны со 2-го уровня.
Цена Воинов с топорами увеличилась до 470
Цена Последователей меча увличилась до 760
Рукопашная атака и бонус чарджа для Бактрийских знатных конников уменьшились на 2.
Мораль Кавалерии знатных кровей увеличилась на 5
Хит-пойнты ветеранов-копейщиков уменьшились на 5

Ассембли Кит

Исправлен баг Ассембли Кит, который убирал условия победы из модов кампании.
Image


Veni Vidi Vici
兵者,詭道也。故能而示之不能,用而示之不用,近而示之遠,遠而示之近。

_______________$$$$$$____________孫子曰:兵者,國之大事,死生之地,存亡之道,不可不察也。
__________$$$$$_$$$$$$____$______
$$$$__________$$$$$$$$$_$$$$$____ 是故百戰百勝,非善之善也﹔不戰而屈人之兵,善之善者也。
$$$$$$_____$$$$$$$$$$$$$$__$$$___
__$$$$$$____$$$$$$$$$$$$$__$$$___ 故上兵伐謀,其次伐交,其次伐兵,其下攻城。攻城之法為不得已。
_____$$$$$__$$$$$$$$$$$_$$__$$___
_______$$$$$$$$$$$$$$$$__$$__$___ 故知勝有五:知可以戰與不可以戰者勝。
_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$______
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$$_____ 凡治眾如治寡,分數是也。
_$$$$______$$$$$$$$$$______$_____
____________$$$$$$$$$$____$$_____ 是故始如處女,敵人開戶,後如脫兔,敵不及拒。
___________$$$$$$$$$$$$$$$$______
__________$$$$$$$$$$$$$$_________ 不可勝在己,可勝在敵。
_________$$$$$$$$$$$$$$$$________
________$$$$$$$___$$$$$$$$$______ 兵士甚陷則不懼,無所往則固,深入則拘,不得已則鬥。
________$$$$$$_______$$$$$$$_____
___$$$_$$$$$____________$$$$_____ 必索敵人之間來間我者,因而利之,導而舍之,故反間可得而用也。
__$$$$$$$$$_________$$$$$$$$_____QQ : 2257417221 , QQ Art of War 孙子兵法 group 193674387
___$$$$$$$_________$$$$$$$$$_____ Napoleon's Accout : http://steamcommunity.com/id/Cao777



Gallery of Glory

Hidden text
1st place - Cao Cao

Image

Golden Dragon of Shogun

2nd Aragami Tourney



Image

3rd Aragami Tourney



1st place - Cao Cao

Image

Golden Dragon of Emperor

1st The Last of Samurai Tourney



1st place - Cao Cao

Image

2nd The Last of Samurai Tourney



1st place - Cao Cao

Image

1st Kremlin Tourney



Gallery of Achievements

Hidden text
Golden Dragon of Japan

Image

receives the one who attains the most points for all competition of one tournament

Cao Cao - 12 victories


Chess of Sun Tzu

Image

receives one who holds the record for the the quickest victory

Cao Cao - 4 turns
Cao Cao
Topic author, Art of War
Avatar
Medals: 1
Золотой венок 5 (1)
Reputation: 265
Posts: 2661
With us: 5 years 2 months

  • 2

#9by BlackWolf1461 » 29.05.2014, 18:58

Battlefield 3 and Plants vs Zombie FOR FREE - Origin

Now they're free on Origin for a limited time.
Create an account, add the game to your library and it will be yours forever.
Once added you can download and play Battlefield 3 whenever you want. Get in there and join your friends.

https://www.origin.com/ru-ru/store/free-games/on-the-house
BlackWolf1461
Участник
Avatar
Reputation: 8
Posts: 8
With us: 3 yaers 7 months

#10by Cao Cao » 27.06.2014, 01:34

Very interesting project "Ultimate General: Gettysburg"
http://store.steampowered.com/app/306660

phpBB [media]
Image


Veni Vidi Vici
兵者,詭道也。故能而示之不能,用而示之不用,近而示之遠,遠而示之近。

_______________$$$$$$____________孫子曰:兵者,國之大事,死生之地,存亡之道,不可不察也。
__________$$$$$_$$$$$$____$______
$$$$__________$$$$$$$$$_$$$$$____ 是故百戰百勝,非善之善也﹔不戰而屈人之兵,善之善者也。
$$$$$$_____$$$$$$$$$$$$$$__$$$___
__$$$$$$____$$$$$$$$$$$$$__$$$___ 故上兵伐謀,其次伐交,其次伐兵,其下攻城。攻城之法為不得已。
_____$$$$$__$$$$$$$$$$$_$$__$$___
_______$$$$$$$$$$$$$$$$__$$__$___ 故知勝有五:知可以戰與不可以戰者勝。
_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$______
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$$_____ 凡治眾如治寡,分數是也。
_$$$$______$$$$$$$$$$______$_____
____________$$$$$$$$$$____$$_____ 是故始如處女,敵人開戶,後如脫兔,敵不及拒。
___________$$$$$$$$$$$$$$$$______
__________$$$$$$$$$$$$$$_________ 不可勝在己,可勝在敵。
_________$$$$$$$$$$$$$$$$________
________$$$$$$$___$$$$$$$$$______ 兵士甚陷則不懼,無所往則固,深入則拘,不得已則鬥。
________$$$$$$_______$$$$$$$_____
___$$$_$$$$$____________$$$$_____ 必索敵人之間來間我者,因而利之,導而舍之,故反間可得而用也。
__$$$$$$$$$_________$$$$$$$$_____QQ : 2257417221 , QQ Art of War 孙子兵法 group 193674387
___$$$$$$$_________$$$$$$$$$_____ Napoleon's Accout : http://steamcommunity.com/id/Cao777



Gallery of Glory

Hidden text
1st place - Cao Cao

Image

Golden Dragon of Shogun

2nd Aragami Tourney



Image

3rd Aragami Tourney



1st place - Cao Cao

Image

Golden Dragon of Emperor

1st The Last of Samurai Tourney



1st place - Cao Cao

Image

2nd The Last of Samurai Tourney



1st place - Cao Cao

Image

1st Kremlin Tourney



Gallery of Achievements

Hidden text
Golden Dragon of Japan

Image

receives the one who attains the most points for all competition of one tournament

Cao Cao - 12 victories


Chess of Sun Tzu

Image

receives one who holds the record for the the quickest victory

Cao Cao - 4 turns
Cao Cao
Topic author, Art of War
Avatar
Medals: 1
Золотой венок 5 (1)
Reputation: 265
Posts: 2661
With us: 5 years 2 months

Next

Return to Discussia

Who is online (over the past 10 minutes)

Users browsing this forum: 2 guests

cron